torsdag 22 april 2010

Åland i April med jobbarkompisar

Resan började i Örebro där vi först intog lunch på Rosas Deli...ingen höjdare för mig ,min pasta var sämst!
Desto bättre blev det i bussen. Vår reseledare Susan hade ordnat med smörjmedel mot torr strupe och dålig svada och till det serverades chips......sen talade vi oavbrutet hela resan;-))

Susanne W, Anna C,Åsa och Helene som skymtar lite bakom.
Susan K,Anna S,Susanne W och Anna C
Jag och Jenny...skål! Jenny som dessutom fyllde år på Lördagen
Smörjmedlet:-)
Lite god Cider och chips på vägen.
Som sällskap i bussen hade vi bara pojkar(nästan) Hela busen var full av killar som försåg sig ordentligt med dryck hela vägen till stockholm och sprang så mycket på toaletten att det blev stopp till slut. Vi åkte ju en Fredag-Lördag så det var bara att inse att på denna resa så skulle det inte vara så mycket pensionärer....
Båten var lite försenad pga nåt oljeutsläpp men Åsa och Susan K var glada ändå.
Anna S slog på stort och öppnade en 7% Cider i kön. Jag hade tänkt att köpa nåt i Taxfree så jag hade inget med mig på resan men tjii fick jag!...ingen alkohol såldes i taxfree på utresan utan bara på hemresan
Det slog till direkt!! Både Anna och jackan på sniskan,ha,ha
Innan buffen tog vi en drink i baren,nja, det var bara jag som var sofistikerad och tog en drink, de andra tog cider (Happy Hour på cider) med de började snart misstänka att den var utspädd för den smakade inget....min drink var jättegod!!
Susan K och Anna S
Anna C ,jag , Åsa och Jenny
Helen och Susanne W
Det var en mycket fin kväll när vi lämnade Stockholms skärgård
Sen var det dags att göra sig fina....vi hade bokat bord till 20.30. Trångt vid speglarna
Helen och Anna S
Maten var god men bäst var förrätterna,dvs all fisk och skaldjur mm
Åsa, Susanne W, Anna S och Anna C
Jenny,Susan K,Helen,jag och Åsa.Efter maten gick vi tillbaks till hytterna en stund för lite prat och mingel
Mycket prat och mycket skratt!
Oh vad vi har kul ihop!Fortfarande mycket isflak kvar på Ålandshav
Inte lika vackert väder på hemvägen
För en sån som jag som älskar räkor var dessa mackor rena drömmen!
Men till och med för mig var de för stora så vi delade...mums!

Så har jag då varit på min 2:a Ålandsresa och det var mycket trevligt,sov dock som vanligt just inget,kan inte sova på båtar men vad gjorde det? Vi hade kul tillsammans men vi misstänker att de späder ut drinkarna och vinet vid buffén var inte så stark heller men det gjorde just inget. Det var bara skönt att lägga sig 02.30 och känna sig helt nykter...
Tack alla mina arbetskamrater för en trevlig helg! Vad ska vi hitta på nästa gång?
.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vad trevlig ni ser ut att ha!! sitter o kollar nog för att se om ja känner igen hon som lurade mig på midsommar afton att dom kokade potatis mitt i natten när jag fick nikki! :-P hon sa till den andra att gå och hämta läkaren och ja som var på hel spänn sen förlossningen med zakk fick panik o fråga vad hon sa, näe inget det är ju midsommar afton och vi ska äta snart så ja bad henne ta bort potatisen!! haha o dum som ja e så gick ja ju på det, miche och ja skrattade gått åt det efteråt!!

jag vägrade ju släppa kontrollen på allt där inne och hade zakks förlossning med mig i bakhuvudet! var livrädd för att det skulle bli snitt o panik igen!

kram på kusin