torsdag 29 april 2010

Oj,vad dagarna rusar!



Härligt är det....att det är ljust på kvällarna när jag åker till jobbet.

Härligt är det....att höra fåglarna kvittra så intensivt på morgonen när jag kommer hem.

Härligt är det....att vårjackan tagits fram.

Härligt är det....att påskliljorna blommar i rabatten ( några stycken i alla fall.)

Härligt är det....att jag snart kan börja plantera i krukor (akta sig för järnnätter bara.)

Plötsligt upptäcker man alla grannar som varit insnöade hela långa vintern, man vinkar och hejar och pratar några ord.

Men....jag är inget för Valborgsfirande,tyvärr. Visst har jag varit på många eldar men tycker mest att jag stått och fryst. I morgon ska vi gå upp till elden i alla fall en stund, vi måste lyssna på Daniel och hans kompisar som spelar och Marcus Ljung som sjunger.
Sen ska bilen packas....vi drar till Göteborg på Lördagmorgon. Mitt ena stora bekymmer är huruvida familjen ska få plats i bilen efter att den packats.....det är MYCKET som ska med.
Mitt andra stora bekymmer är hur vi skall ta oss fram ibland alla demonstranter på Lördag men en sak är säker...jag ska INTE sitta bredvid Ulf när han kör i stan, det vore en ren trafikfara att ha med mig i bilen ;-D
.

Inga kommentarer: