söndag 11 april 2010

Ont i foten

Ont i foten...aj,aj! Vet inte vad jag har gjort men har så in i helsikes ont i höger fot/fotryggen. Har inte trampat snett eller fått något på foten men smärtan blir värre o värre så jag går här hemma o haltar. Tar jag på mig skor så känns det faktiskt bättre,det blir som ett stöd. Lite svullen men inte röd,kanske nån inflammation? Konstigt är det...får väl se om det går över, söker inte för det i 1:a taget....
Evelina har haft ont på höger ansiktshalva en tid.....Ta en alvedon säger då hennes
kloka mor, det går över! Alvedon botar allt!
Jaha! En visdomstand minsann....men värken går inte över. Hm,kanske bäst att ringa folktandvården. Dottern blir bedövad,man får gå under hudfliken och rensa rester, en inflammation som kräver antibiotika.
När man berättar detta för kollegor nickar de bara igenkännande,så typiskt sjukhusfolk...inte söka vård i 1:a hand, stackars våra barn!
I dag åkte jag o maken till Uffes Lada, ett ställe jag gillar o ofta besöker. Där har jag köpt mycket krukor o andra "bra ha saker". Idag har vi köpt jord och Lecakulor så att jag ska kunna börja plantera mina små träd i alla krukorna. Hade tänkt att klippa frukträd i dag men aj,aj-ont i foten!
Har jag tur behöver jag bara jobba i natt och är sen ledig i en vecka!! Det ska bli fint väder och då ska jag vara ute,kan ju ta hit mor min och få lite hjälp i trädgården.
I går var det grillpremiär i familjen -gott gott! Vi bjöd svärföräldrarna och svägerska på 3-rätters middag och det var trevligt. Min kära svägerska ska ju flytta till London :(( Kul för henne men lite trist är det, Vem ska jag då ta vårpromenader med? Tur att jag har en trevlig granne att promenera med också.
Härligt är det...att våren är här!
.

Inga kommentarer: