tisdag 24 november 2009

Stockholm, Stockholm stan i världen...

Buss kl 07.10 med färd mot Stockholm. Vi blev bara tre, Åsa var tvungen att gå på POB -kursen som vi andra redan har varit på men det var nog bara bra för henne ,ögonshoppa är inte hennes grej.
Första stoppet blev Vetekatten. Vi tog varsin "Hälsomacka" och sedan en pistagebulle. Jag tror att det jämnade ut sig. Om man tar något som är jättenyttigt och sedan något onyttigt efter det så måste det ju bli som plus minus noll,typ?
Sedan runt i en massa små inredningsaffärer....tiden går så fort!
Susanne o Susan
I Hötorgshallen intog vi lunch på ett ställe som jag tror hette Kajsas restaurang , en fiskerestaurang i alla fall. Vi åt grillad lax med sallad och vitlöksbröd och ett glas vitt vin till.
Susan och Anna
På NK hade julskyltningen börjat, En stor turistattraktion.
Jag
Lite av det jag köpte. En söt liten saltskål att ha flingsalt i.
I en hantverksaffär köpte vi alla tre varsin borste att massera med på torr hy. Ett desperat försök att bli av med rynkor i få tillbaka sin ungdomslyster med god massage. Ska ha den framför TVn,ha,ha.
Till min kära man köpte jag en stor påse Tranbär att ha i filen.
Sen blev det lite kläder(ett par tröjor) samt ett par julklappar.
Dagen gick så fort men vi skall åka upp igen så snart vi kan efter jul hoppas jag.
Det blev ingen vaccinering i dag. Vaccinet tog fort slut eftersom det inte kom så många doser idag men nästa vecka är jag uppbokad i tre dagar istället så nu skall det MÅLAS .
.

Inga kommentarer: