måndag 2 november 2009

Jobb dygnet runt

Gud! vad jag har jobbat i sängen i dag.......med att baka surdegsbröd. Aldrig får man vila,ha,ha.
Mitt försök att göra en surdegsbas (om ni minns och undrar ) misslyckades kapitalt. Men nu är det så att jag har en arbetskamrat som har en surdeg som är 70 år!! (det ni)och nu fick jag en bit av henne i Fredags som jag ska vårda ömt och baka med och i morse så frågade hon mig om jag bakat något ännu? Jag har inte hunnit eftersom jag bara var ledig i Lördags och det tar många timmar med knådning och väntan på jäsning och timmar i ugnen. Men när jag la mig och sov i morse,då jäklar började jag baka......tyvärr han jag inte smaka, kom aldrig så långt.

Vi har NA varje morgon, igentligen onödigt tycker jag för de flesta nyheterna har man ju redan hört eller läst på webben men det är åndå lite mysigt att ha den där tidningen när man vaknar eller kommit hem från jobbet och ska äta en frukost. Oftast kommer jag knappt ihåg vad som stod i tidningen. Om nån skulle fråga mig några timmar senare så är det nog inte mycket jag skulle kunna rabbla upp men en ett par saker som stod i går kommer jag i håg.
Mc Donalds packar ihop och stänger sina 3 restauranger på Island!
-Stackars dom ,sa jag och tänkte på att det någon gång emellanåt är gott med en chicken Mc Nuggets.
-En välgärning,sa min man.
Det är tydligen för dyrt att driva restaurang där eftersom råvarorna är för dyra.För1 kg lök från Tyskland får ägaren betala lika mycket som för en flaska god whiskey. Undrar hur mycket hamburgare Isläningarna har passat på att äta nu de sista dagarna? Nu skall ägaren starta en hamburgerkjedja med lokala produkter istället.
Sen lästa jag om Canadensaren som köpte en tavla som han trodde kunde vara en äkta Picasso för 130.000 kronor(friskt vågat). Det visade sig vara en äkta Picasso och nu är den vär en miljard eller så och nu så ska tavlan och många andra visas upp på nått museum i Sverige. Det kan man kalla en bra investering!
Ops! Fick precis ett sms från dottern i Göteborg, hon tänkte ev komma hem om ett par veckor, va kul! Tyvärr har vi jobbar helg då men lite hinner vi träffas. Den yngsta dottern är hemma och är lite förkyld o sonen är ute och övningskör med sin far.
Nu måste jag koka mig en kopp kaffe! Sen iväg och jobba igen....och i morgon då SKA jag baka på riktigt! Gott surdegsbröd, mums!
.

Inga kommentarer: