onsdag 25 november 2009

I ren ilska...

...har jag nu snart målat klart hela rummet på rekordtid medans jag funderade på alla fördelar med att barnen har blivit stora och vi numera bara har ett barn kvar i skolan (räknar inte med universitet.)
Fördel nr 1: Snart slut på föräldrarmöten och samtal. Höll t.om på att glömma det enda vi hade förra veckan (och det hade ju varit hemskt pinsamt) men både Ulf och jag gick iväg.
Fördel nr 2: Man slipper div insamlingar och förberedelser till fester mm.
Fördel nr 3: Man behöver inte gå upp med barnen på morgonen längre om man inte har lust.
Fördel nr 4: Inte en massa läxläsning(men jag erbjuder mig och ställer absolut upp om jag behöver såklart)
Fördel nr 5: Inte en massa gymnastikläder att tvätta vecka ut och vecka in.

Så den fördelen som har gjort mig så arg i dag!
Fördel nr 6: SKOLKORTEN!! Att slippa få hem en massa kort på påseende och komma ihåg att välja ut och betala dom man ska ha. Har man dessutom en dotter som tar med sig kuvertet där inbetalningskortet låg upp på rummet(utan att vi visste) för att ca 2 månader senare ta ner dom och säga att hon inte vill ha ett enda kort då blir man INTE glad. Speciellt inte när påseendetiden har gått ut och man tvingas betala 429kr (inkl förseningsavgift) och man är TVUNGEN att ta hela kitet!

Finns det några nackdelar då?
Jodå, det finns massor! Visst saknar jag att vara hemma med dom,baka, göra en liten matsäckskorg och gå upp i skogen.Luciatågen i skolan när de var så söta. Läsa böcker för dom innan sängdags.Pussa och gosa med dom.Jo, det finns tusen saker jag saknar.
.

Inga kommentarer: