tisdag 10 november 2009

En helg i Göteborg....går så fort

Nu skall jag ta det från början (som Ulf´s farmor brukade säga)
Vi hade bara kommit till OK macken när jag kom på att jag hade dragit ut karta från Eniro från Hallsberg till Pär o Anna. Vi skulle ju till Ellinor direkt (det vart ändrade planer) så det var bara att åka hem och skriva ut en ny karta.
-Jag som hade bestämt att nästa gång jag åker till Göteborg så skulle jag ha en GPS, sa min man.
Det hade hunnit bli mörkt när vi kom fram och det ösregnade....Mycket trafik och KRÅNGLIG beskrivning! Gick inte att se alla små skyltar i mörker och regn.
Hur som helst kom vi fram ca 16.30. Det var så roligt att hälsa på och se hur Ellinor har det i sin lilla lägenhet. Vi fikade hos henne.

Ulf fixar lite mackor

Jacob och Ellinor vid datorn
Sen tog Evelina och jag en buss in till stan och Skandinavium. Det vräkte ner....jag glömde paraplyet i bilen och Ulf och Jacob hade åkt iväg före oss till Pär o Anna eftersom de skulle ut och äta.
När vi väl kom fram till Skandinavium var jag totalt genomblöt. Det rann från hår och kläder och det var fullkomligt meningslöst att ens försöka fixa håret utan hårfön. Evelina hade som tur var luva men hon var blöt hon med.
Det var i alla fall en mycket trevlig kväll och en fantastisk show, vi var jättenöjda.
Tog en taxi hem som körde vilse med oss. Jag som verkligen inte hittar i Götebor lyckades i alla fall lotsa taxin rätt,ha,ha.Bra va? Taxichaffören stängde i alla fall av taxametern.

På lördagen åkte vi in till stan för att träffa Ellinor, luncha och shoppa
Evelina och jag på Café Vallgatan

Ellinor
Senare på eftermiddagen åkte vi hem till Axels familj igen där kusinerna fick busa med Axel.
Evelina fick äran att hjälpa till med kvällsgröten
Sen var det sagodags
Ellinor och Axel tog en svängom
och Jacob och Axel åkte polisbil
På Söndagförmiddag var det dags att åka hem. Familjen hade städhelg i området där de bor .
Man är nog lite mallig att få åka skottkärra.
Det var några timmars bilresa hem. Fixa mat snabbt till Ulf som åkte och jobba ganska direkt medans jag fick några timmar att vila på.
Dagen därpå upptäckte grannen att "gaffeln" på vår Volvo var borta. Stulen i Göteborg eller hos oss på natten,vi vet inte vilket. Blir bara så förb..... det är sisådär ett par tusen som nu måste läggas ut på en ny.
.

Inga kommentarer: