onsdag 3 mars 2010

Inte klaga

Nej....jag ska inte klaga mer på snön och skottning. Inte efter att ha sett allt elände i Europa och Chile och Haiti. Jag har ju varmt och skönt,tak överhuvudet och mat på bordet. Inte klaga!
Blev snarare glad i morse är jag kom hem från jobbet. Vårsolen lyste så där starkt som den gör i Mars och det är just då man ser hur skitiga fönster man har! I vanliga fall blir jag inte glad men i morse blev jag för första gången glad över mina skitiga fönster och vårsolen som var så härlig.
Sen fick jag gå och lägga mig och missade den här vackra dagen men efter nästa natt är jag ledig och kan njuta,härligt!
Om en vecka bär det dessutom av till London med syster och mamma....härligt! Ni ska se,hux flux är nog snart alla snö borta och vi kommer för alltid att prata om vintern 2009/2010.Jo, det kommer att bli ett minne för livet så länge man nu har minnet i behåll,ha,ha.

Har också lovar Evelina i ett svagt ögonblick att hon får åka på Emmabodafestivalen,vad har jag gjort? Vad gjorde jag när jag var 17 år.........oh! det har jag glömt;-)
En arbetskamrat (yngre) sa att Emmabodafestivalen brukar vara lugnt.....man kan ju hoppas.
I morgon fyller stora tösen år, 23 år!!!!! Men henne får vi fira per telefon ,hon kommer inte hem.
.

Inga kommentarer: