onsdag 6 januari 2010

Nostalgi

Nej, nu tycker inte jag att det är kul längre! Ok, snön kan få vara kvar tills efter sportlovet men kylan!! Sorry, men jag kan inte njuta, jag har varma kläder så jag behöver inte frysa men jag önskar att det vore lite varmare...kanske -5 eller så.
Här har dagarna flygit iväg. Har jobbat en del men fick kompledigt i natt.
Ellinor har varit hemma men vi har inte sett så mycket av henne.Det är många kompisar att träffa när man inte har varit hemma på länge. Vi har precis vinkat av henne och nu sitter hon proppmätt av mammas köttbullar med sås och potatis på tåget på väg "hem."
Nu är det dags att plocka ner julen.Undrar om L har tagit bort allt när jag vaknar i morgon? Ha,ha.
I helgen är det dags för den traditionella ost och vinkvällen:Denna gång hemma hos fam Ö, det ser vi fram emot.
Nu är det dags för lite nostalgi....trädgården när det är varmt och skönt.Längtar!!


Min lilla fina Jasminbuske som för första gången inte hade löss på sig i år.
Oj, här var det visst dressintramp. Åsa och Åke fick kämpa hårt,ha,ha
Mitt plommon/körsbärsträd i full blomning
Tänk när man får börja plantera i krukor igen.

Min innergård som jag älskar! Är så nöjd med resultatet men oj vad Ulf slet med det innan det blev klart.
Kanske är det bra med kylan ändå? Min jobbar kompis gillar kylan och hon har en kolonilott och utropade när jag beklagade mig
-Död åt sniglarna!
.

Inga kommentarer: