fredag 8 januari 2010

Bådeoch

Tänk att det kan var så..bådeock. Både skitjobbigt och skitroligt på samma gång...på jobbet alltså.
Fullt ös hela natten, två förlossningar, helt olika. En förstföderska som hade jättejobbigt när jag kom och var ledsen och uppgiven eftersom hon tyckte att det tog tid och gjorde så ont.Peppade och stöttade henne och några timmar senare föddes en fin pojke och hon var så glad och lättad över att hon orkade och faktiskt klarade av det som hon inte trodde hon skulle.
Så på morgonen, en omföderska som det tog 3 timmar för allt som allt, en sån där fantastiskt,ljuvlig förlossning som man blir lyrisk av, en söt liten flicka som nästan flyger ut. Att man sen är så trött så man nästan inte vet vad man heter, vad gör väl det?
Köpte med mig färskt nybakat bröd från Annas bageri som de säljer vid USÖ på morgonen. Åh, vad det smakade gott när jag kom hem.

Ps . I dag har jag gått med i Facebook...Lena i Karskoga ville ha mig som vän och det kan man ju inte tacka nej till.
.

1 kommentar:

Linda sa...

Fantastiska Susanne från förlossningen som jag aldrig kommer glömma någonsin! Jag är den stackars förstföderska som gav dig ett mindre helvete när du gick på ditt pass på kvällen den 7:e januari. Inte ens sa jag hej åt dig när du kom utan började min relation med att säga att jag inte klarade av smärtan. Du kom verkligen när det var som allra värst minns jag och dessutom hade jag fått oförklarliga skakningar som jag inte kunde kontrollera (EDA?) Jag som var så inställd på att bara jag kan andas och slappna av så ska detta gå som en dans, jag var inte beredd på att det skulle vara så utdraget och göra så intensivt ont under så lång tid. Tack igen för att du var ett sånt fantastiskt stöd, du ska veta hur viktigt det är när man är så utsatt och du kom i precis rätt tid. Eftersom jag är nämnd i din blogg så känns det som att jag ändå måste ha haft en ovanligt jobbig förlossning så det borde ju inte hända två gånger(?) :-) Vi får se om det blir fler barn, haha. Stor varm kram från Linda och lilla Sixten.