torsdag 21 januari 2010

Körkort på postorder?

På väg till jobbet..sista biten utanför USÖ får jag möte.Inget konstigt med det kanske men damen i fråga körde på fel sida.Hon hade en egen körbana och jag min(ni vet som jobbar där i alla fall.) Mitt emellan våra körbanor har man planterat en häck så att det liksom inte ska gå att missa!
Jag stannar och vinkar till henne,vevar ner rutan och säger vänligt att hon tyvärr kör på fel sida.
Hon hävdade bestämt att hon var rätt, blev nästan lite arg.Jag pekade och försökte få henne att
förstå men icke!
Det var bara att svänga åt sidan och åka, ingen idé att prata med henne.Lite språkförbistringar var det också men jag tror att hon insåg att hon var fel när hon kom mot slutet av gatan?
Tur att det var 30km/h och man körde sakta.
Tillbringade större delen av natten i vår stora soffa på förlossningen. Vi fick tag i Judit Krantzs stora succéfilm "Tills vi möts igen". Vi låg och tittade i 4 timmar! Ack, vad romatiskt! En "lagomfilm" sådär mitt i natten. Mycket ovanligt att det är så lugnt men det var det och det var skönt.
Torsdagkväll! Dags för soppa och pannkakor....
.

1 kommentar:

angelica sa...

tjo svarar här!

vi bor fyra km ifrån fellingsbro vid gamla bruket om du vet vart det är!?
nån ledning i linde har tydligen gått av och dom hittar inte felet där av vatten bristen!
mor brukar åka hit när hon har bil, den e paj nu igen! men den 1a kommer hon lilly o ralla hit på 3 års kalas!
vi är inte i askersund så mycket pga att oskar går i skolan och att miche bara är hemma på helgen så känns inget lockande att åka iväg en helg när han kommer hem! men lov är vi ju där emellanåt!

ni får ta er en tur häråt i sommar o ta en fika i trädgården!! kram kusin