söndag 6 december 2009

Varför????

Var så glad i morse för att jag kunde åke hem lite tidigare eftersom vi hade så lugnt på jobbet. Glädjen var inte långvarig, den räckte till parkeringen.
Det var mörkt ute när jag startade bilen och jag kunde inte fatta varför jag inte så något ut i bakrutan. Gick ur bilen för att titta, hela bakrutan var inslagen och hatthyllan hade åkt på tvären så det var därför jag inte såg ut.
Blev både chockad och ledsen, fy vad onödigt!! Varför? Inget såg ut att vara stulet utan det var bara en onödig idiotgrej.
Det var bara att gå tillbaka till jobbet och ringa polisen. Sen fick jag hjälp av Anna att få bort mer glassplitter och tejpa plast över så att jag kunde ta mig hem i alla fall.....
Nu är det bara att hoppas på att man kan få nytt glas så fort som möjligt och pengar får läggas ut helt i onödan som man hade kunnat gjort nåt roligt för.
Vad fattas människor som gör sådant?
.

1 kommentar:

A sa...

Fy farao vad tråkigt med bilen för er. Som sagt vad är det för idioter som slår sönder sånt som inte är deras eget.Hoppas det ordnar sig fort med rutan.En granne fick framrutan krossad på blanka em vid Oskarsparken och nget stulet heller. Örebro verkar inte säkert längre.