onsdag 16 december 2009

Urdåligt Telia!!!


Telefonen är stendöd! Gick runt och lyfte på alla lurar men totalt tyst. Ringde grannen men deras telefon fungerade. Ringde Ulf, som sov eftersom han inte svarade. Ringde telia....31 min väntan! men jag kunde lämna mitt telefonnummer så skulle de ringa upp, alltid nåt!
-Jo det är så att den fasta telefonin nu är avstängd from 15/12 eftersom Telia Bredbandstelefoni då träder i kraft, säger en man i luren.
-Jaha. säger jag men nu är det så att vi inte har fått våra grejor ännu!!Alla grannar utom en har fått allt och våra grannar har dessutom fått veta att de inte finns med i deras papper fast de har skrivit avtal!
-Jo men ni finns med och Telia har faktiskt skickat ut allt till er i dag kl 10.31, du kan få kolinummret om du vill ?
Konstigt tänkte jag..10.31? Det var ju nästan exakt på minuten då jag ringde Telia, upptäckte dom då att de glömt bort oss ?

Vi är i alla fall inte bortglömda men det är ingen ide att koppla in telefonen igen för det tar ett par dagar att fixa sa han så det rekommenderade han inte..Tack för det!! Vilken tur att vi har mobiler.

Så vill ni något de närmaste dagarna så är det mobilen som gäller.
.

Inga kommentarer: