fredag 4 december 2009

Fest på jobbet

Helg jobb väntar och i helgen jobbar en kollega som jag jobbat natt ihop med i alla år som barnmorska sina sista 2 nätter, sen går hon i pension. Hoppas att det är lugnt på jobbet i kväll så att vi kan fira henne lite med fika och presenter. Tänk när man själv har kommit dit, att man gör sitt sista pass innan pensionen...huva!
Som vanligt hinner jag nog inte med allt som jag planerade för dagen. Får skylla på grannen som "lurade" med mig ut på promenad men det var så skönt och det behövde jag verkligen.
När jag väl kom hem undrade Ulf vad det skulle bli för middag? Han ska ut och jobba och behövde äta snart.
Oj,oj, hur kunde jag glömma, eller rättare sagt hade jag inte en tanke på när han skulle börja jobba men nu har jag slängt ihop en god wokgryta på 45 minuter.
Han kunde i och för sig ha fixat kvällmaten själv men han är lite "klen" efter sprutan men envisas ändå med att åka och jobba.
Nu ska jag plantera mina sista julkrukor men tänk att det är en del dekorationsgrejor som som jag inte hittar. Det är likadant varenda år, jag kommer inte ihåg vart jag lägger vissa saker fast jag vet SÄKERT att jag tänkte när jag lade undan dem att "nu ska jag komma ihåg vart jag la dem".... men, inte kommer jag ihåg!!
.

Inga kommentarer: