söndag 6 december 2009

Sista natten med gänget

I natt jobbade min kollega Anna-Lisa sin sista natt innan pensionen. Vi hade lite fest för henne förra natten men tyvärr hade jag glömt min kamera.
Jag har jobbat natt ihop med Anna-Lisa sen jag började som barnmorska. hon är mycket duktig så det är stor kunskap som nu försvinner. En av hennen specialiteter är akupunktur.
Hon har under åren som barnmorska förlöst ca 3700 barn, en siffra som jag aldrig kommer att komma upp till.
Vi hade lite glöggfest i natt tillsammans
Anna C, Anna-Lisa och jag
Olga och Catrine B
Susanne W, Anna C och A-L
Vi hade en lugn natt, bara en förlossning som Anna-Lisa fick ta och det blev en liten pojke.
.

1 kommentar:

kusin sa...

ni är verkligen underbara på usö förlossningen!!
trots att den som svarade sa till mig att ja skulle avvakta för att det kunde ta tid tjohej du, det tog 20 minuter in till örebro o 6 minuter på rummet, krystvärkar i bilen och massa rödljus men vi hann!!
nikki kunde lika gärna kommit i bilen...
ja jisses vilken resa! har fött både i kga, vås och örebro och ni är helt klart underbara!!!

synd bara att du inte var där!!! :-))