torsdag 30 december 2010

Susanne´s årskrönika 2010

happy new year animated GIF


happy new year animated GIF


Vad fort året gått...går inte åren fortare nuförtiden?
I år tillbringas Nyår på jobbet,både för Ulf o mig. Jag får fira med mina arbetskamrater, vi skall äta lite gott (om det går) men Ulf sitter på ett lok i skogen och kl 23.59 skall han gå av i Borlänge...om tåget är i tid förstås.
Året som gått, hur har det varit? Vad har hänt?

*Jag gick med i FB i januari...varför? Pratar med Ellinor o vänner,kul .
*Massor med snö och kallt i Januari..skottade o skottade! Vem trodde att detta skulle upprepa sig igen denna vinter? Inte jag i alla fall.

*Firade 25 år som sjuksköterska .Jag och min pappa

*Mitt i smällkalla vintern gick vår el patron (panna) sönder och vi fick vänta länge på en ny.

*Vintern var lång och ett enda skottande både på marken och på taken.
*Men i Mars for vi iväg till London,jag mamma och min syster. Vi hade några härliga dagar där.
Jacob for också till London , först med Ulf och Evelina och sen själv för att hälsa på faster Anne och Gregory
*Vårfester...
*Ålandsresa med arbetskamrater....1:a helgen i Maj flyttade Ellinor in till Göteborg, nu bor hon vid Ullevi.
Vi fick hälsa på lilla Axel också
I Maj fick jag hälsporre, något som skulle påverka mig hela våren och sommaren, fy så ont jag har haft men det har så sakta blivit mycket bättre och med hjälp av inlägg så har smärtan försvunnit nästan helt.



Den 15:e Maj började jag plantera ut mina krukor....

I slutet på Maj åkte mina kära vänner Ann-Catrin och Mari och jag till Hasseludden för en lyxhelg och för att fira Mari´s 50 års dag i efterskott.
Evelina hoppade av estet linjen. Om hon hade haft pengar hade hon nog åkt på alla festivaler som fanns men hon fick begränsa sig till två,Emmaboda och Way Out West.
Årets bröllop...missade jag, då låg jag på örat o sov.
Inte blev det något längre besök på Torpet den här sommaren heller vilket är synd. Nu lämnar vi torpet till våren och det känns vemodigt men vi hoppas kanske hitta något annat såsmåningom.
Vi åkte på släktträff, denna gång till Tomas o Lena i Mullsjö. Tomas som också hade fyllt 50 år tidigare. Vår present var biljetter till Operan Don Carlos som vi var och såg nu i November på Göteborgsoperan.

Det har varit dåligt med bloggandet detta år , vet ej varför men vi tog det lugnt på sommaren och inväntade vår resa till Italien.

Har fortfarande inte sorterat alla kort vi tog men det ska göras snart ...hoppas jag och då ska ni få följa med oss på rundtur.
Här är en bild från vackra Possitano
Det blev ett bra svamp år i år...mums!

Men innan man hann blinka och hämta sig från förra vinterns snö så var det dags igen. Snön kom i början på November och har stannat tillsammans med en massa kyla..usch!
Den 16:e November firade vi silverbröllop. Vi hade köpt nya ringar som vi bytte vid sänkanten. Vi började dagen med besök på Bauhaus,lunch på Mc Donalds och sedan en god tre rätters middag på kvällen med barnen.

Svägerskan Anne med sambo Gregory kom till Sverige i slutet av November så vi kunde fira hennes 50 års dag lite i efterskott.
Så fick vi äntligen träffa honom.. Ellinor´s kärlek Tomas! Både vi och hennes kompisar funderade på om hon skulle bli den eviga singeltjejen men i Göteborg träffar hon en kille från Lindesberg men som bor i Örebro.....
Ja ,mycket annat har hänt men jag börjar bli till åren och lite glömsk,he he. Eftersom jag inte har bloggat lika mycket så kommer jag inte ihåg allt.
Nästa år blir STORT!! Många nya 50 åringar skall firas men hur?? Jo det får vi se.
Kanske nån spännande resa? Jo ,det ska det bli.
GOTT NYTT ÅR önskar jag alla
.

Inga kommentarer: