fredag 10 december 2010

Barnmorskornas julfest

I går var det julfest! Vi är ett gäng som har en "trivselgrupp" och som hade organiserat det hela. Det var julbord(catering) och underhållning men även besök av tomten:D
Det var så fint dukat med gransris och julkulor och många ljuslyktor.
Lite mingell innan gästerna kommer, Jenny;Frida och Susanne.
EvaLena..vi hade jobbat hela dagen med avvikelsehantering så jag följde med henne en stund hem efter jobbet.
Christina,Jenny, Anna G ,Anna C och Alva.
Maria,EvaLena,Anna-Karin och Frida
Sen blev det lite luciatåg. Vi sjöng så vackert för våra kollegor och Jenny o Anna C hade dessutom skrivet om Tipp Tapp låten till "Barnmorskornas julnatt".
Jag var en blandning mellan lucia o tomte...
Christina var lucia
Jenny o Anna C hade så fina "stjärntuttar"
Monika, en av de barnmorskor som jag jobbat längst ihop med, vi har alltid jobbat natt ihop men till sommaren går hon i pension och mycket kunskap försvinner. Hon har lärt oss alla mycket.
Åsa,Helen,Catrine och Lena
Monika med sonen Wilson...en glad prick!






och äntligen så kom han då..TOMTEN!! och alla snälla barnen fick julklappar.
En trevlig kväll förutom att jag åkte fast för polisen...åkte utan att jag märkte det på en bussväg. Det var inte bara jag utan massor med bilar, inte såg jag nån busskylt inte!! Tydligen är det många som kör där som en genväg.
Jag förklarade att jag inte var härifrån och att jag skulle på fest...då fick jag dessutom blåsa!!
Poliserna var jättetrevliga och jag fick för mig att de nog tyckte lite synd om mig och den andra sa lite tröstande att det var ju bra att det inte var fortkörning för så hade jag fått böta ännu mer.
Nu blev det "bara" 1000kr och om jag tänker att det är mina första böter på 30 år så blir det lite lättare.
När jag kommer hem berättar Ulf att han gjort ett byte på jobbet, det vart ett jättebra byte för honom och dessutom fick han pengar för det...1000kr!! Så nu gick det jämt upp,ha,ha.
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart! Åhh jag hade gärna varit med! stor kram från Frazze