måndag 5 juli 2010

Sprit utan berusning

Var trött när jag åkte hem i går morse från jobbet,skulle bara hem och sova några timmar för att sen gå på eftermiddags turen igen kl 14.00. Försökte via SMS tjänst få in extra personal på dagsturen eftersom det var mycket på morgonen när vi skulle hem men ingen svarade på anropet och ville jobba , samma sak dagen innan då en kollega fick stanna kvar från dagen och tog kvällspasset. I dag ringde de från jobbet och undrade om jag kunde ta kvällspass men jag kände att jag ville vara ledig och det ordnade sig ändå för jag blev inte uppringd något mer....skönt!
I går morse blev jag i alla fall stoppad av polisen på väg hem, nykterhetskontroll !
-Jag har bara nyttjat handsprit hela natten,sa jag.
Den kvinnliga polisen skrattade lite, jag blåste och visade körkortet.
-Kör försiktigt hem nu sa hon. Undrar om jag så hemskt trött ut? Jo, det gjorde jag nog och körde hem för att lägga mig och sova i ett sovrum där det var ca 27 grader varmt...phu!
.

Inga kommentarer: