måndag 26 juli 2010

Sista arbetsveckan

Nu börjar nedräkningen...3 nätter kvar sen börjar vår semester! Det blir ledigt i 3 1/2 vecka för mig och 4 för Ulf. Sen jobbar vi i 3 veckor innan det är dags för 2 veckors semester igen och då far vi till Italien.
Sommaren har varit lång och varm och även om det inte är soligt och varmt just nu så gör det inget, jag tycker bara det ska bli skönt att få vara ledig.En sommar där temperaturen ligger på ca 20-23 grader räcker för mig vare sig det är sol eller inte.
Evelina fixar med det sista innan hon åker på Emmaboda festivalen i morgon. Jacob åker till sin faster i London nästa vecka. Ellinor kommer kanske hit en sväng någon gång i Augusti när hon slutat jobba och innan skolan börjar igen. Ulf och jag ska ta dagarna lite som dom kommer, en sväng till Stockholm tänkte vi oss och en till Göteborg men om det är fint ska vi vara på Torpet.
I dag har vi hjälpt mamma till tåget.Hon åker tåg själv för första gången i sitt 74 -åriga liv och ska besöka Ellinor i Göteborg ett par dagar.
Själv ska jag nu halta mig iväg till Apoteket,har fått tips om att man kan tejpa en specialplatta på hälen om man har hälsporre som avlastar och det behöver jag. Det är tur att jag är ledig nu och får vila foten för det har varit ont,ont,ont!
.

Inga kommentarer: