onsdag 9 februari 2011

Ledig Onsdag

Planerar för nästa helg och vårt matlag. Har jagat ingredienser ett par dagar men har nu fått tag på och beställt det jag ska ha till huvudrätten (avslöjas nästa vecka.)
I dag kommer Mari C och hälsar på och jag ska bjuda på lunch. Det var ett tag sen vi träffades och det ska bli så trevligt.
Gardiner till "nya" toaletten är nu sydda och upphängda, är nöjd. Nu fattas lite småsaker bara.
Solen skiner och det är halt, höll på att köra in i en gammal farbror i går kväll.
Varför ska de äldre ut och köra när de knappt törs? I dag låg vi en bilkaravan bakom ett äldre par som kröp fram i 30km/h och i går höll jag som sagt var på att köra in i en farbror som svängde ut på vägen framför mig när jag kom åkandes. Eftersom han inte accelererade alls när han väl svängt ut på vägen fick jag ställa mig på bromsen och jag undrar om han överhuvudtaget såg mig?
Nej nu måste lunchen lagas, tänkte bjuda Mari på paj med bladspenat,svarta oliver och fetaost, mums!
.

Inga kommentarer: