fredag 11 juni 2010

Besök hos dottern

Tog tåget till Göteborg i veckan för att hälsa på Ellinor i ett par dagar. Vi skulle fixa lite i hennes lägenhet och ha det trevligt.
Jag var full lastad redan när jag kom med div saker men det gick bra. En spårvagn direkt från station och några hållplatser senare så kliver man av utanför henne nästan.
Jag kom sent på måndagskvällen och då lagade hon så god paj och bjöd på. Nästa dag var det besök på bl.a IKEA,Bauhause mm. det skulle inhandlas lite smått och gott.
Gardinstänger och gardiner,hyllor,tavelramar mm. Lampor skulle sättas upp.
Tavlor och hyllor ska Ulf hjälpa henne med i veckan. Överkast har hon beställt som kommer snart. Det kommer att bli riktigt fint och mysigt i den lilla lägenheten. Den ligger vid Ullevi,nära till mycket och till köpcentrat i Bäckebol .Det var bara att kliva på en buss utanför henne som tog oss direkt dit och tur var väl det för regnet öste ner när vi skulle hem. Vi hade massor att bära men som tur var hade vi köpt stora plastsäckar som vi kunde lägga det mesta i så allt slappt bli blött.
Ett fint litet kök med stor kyl och frys. jag tyckte att det såg så tomt ut men Ellinor fick påminna mig om att detta var ett ensam hushåll så det kunde omöjligt vara lika fullt som i kylskåpet hemma,då skulle hon få kasta mat men frysen var full.
Hallen (lite grejer där som inte hör dit) och till vänster efter byrån är det en stor fin toalett.
Två dagar gick fort men vi fick en del gjort och det var så mysigt att få komma och hälsa på. Hade planerat att vi skulle gå ut och äta på tisdagskvällen men vi var trötta så det blev pizza och film och mys i soffan istället Några timmar på stan blev det i Onsdags innan hemfärd. Var tvungen att åka tidigt på eftermiddagen eftersom Evelina hade show på kvällen som jag inte ville missa.
.

Inga kommentarer: