tisdag 16 december 2008

Barnen

Ellinor har snart läst klart sina kurser och har gjort ett jättefint jobb och får de betyg hon strävat efter. Det som varit viktigast nu är att få ett jobb och kunna spara ihop pengar till universitetsstudierna som hon tänkte börja med i höst. I går åkte hon till Stockholm för anställningsintervju och i dag ringde de och hon har fått jobbet. Hon ska börja som säljare för Telenor och åka runt i landet på mässor mm. Ett slitjobb säker men hon är jätteglad över att ha fått ett jobb-Grattis gumman!
Jacob har också gjort ett jättebra jobb i skolan och har gjort klart det han skulle denna terminen.
Han har nu beställt och fått sin examens/födelsedag/delvis julklapp, en ny dator och tyckte att om jag inte hade några bra bilder att lägga in kunde jag ju alltid visa upp hårddisken,ha,ha!
Jackes nya hårddisk
Evelina jobbar för fullt med sitt arbete om The Beatles, sitter vid vår dator men ska nu få ta över Jacobs gamla. Däremellan är det bara musik som gäller...arv efter far.
Själv har jag jobbat ett par nätter och slitit hårt. Är nu ledig till helgen och då ska de mesta av julförberedelserna var klar hoppas jag men jag tycker att jag faktiskt har planerat ganska bra i år.
.

1 kommentar:

Anne sa...

Vad duktiga de är! Det är bara att vänta ut dem så ordnar det sig:-)
E kommer att bli en kanonförsäljare som slutar med ett toppjobb?