lördag 25 juni 2011

Midsummer in Skuru

Midsommaraftons morgon. Ulf och jag går båda av nattjobb och SEMESTERN börjar!
Eftermiddagen och kvällen/natten skulle tillbringas i Skuru. Först lunch med barn och svärföräldrar och senare på kvällen med Nisse och Helena.
Midsommarstången var redan på plats.
Två av tre hundar som var med.
Theo och Curry
Alla söta flickor vid midsommarstången
Sen var det premiär för det nya spelet ROOTO, ett spel som liknar kubb lite grand men där man tävlar alla mot alla och samlar poäng. Fredrik var lekledare och höll koll på poängen. Evelina ledde stort men på slutspurten föll hon ner på 0 poäng...så kan det gå,he,he Hon kom sist tillsammans med svärmor o mig och Åke vann (rena rama turen bara:)
Ett jättekul spel, fick dock ta en paus pga regn och då passade det bra med kaffe o tårta.
Sen kom Helena.....
...och Nisse, nyss hemkommen från Chicago där han varit på en massa bluesklubbar och även inhandlat en ny outfit....snygg!!
samt ett bälte som passade ihop ;)
Värdparet försökte mitt i festligheterna att ställa in sin frys som hade en liten för hög temperatur.....
...vet inte riktigt hur det gick, hoppas inte allt var upptinat på morgonen.
Innan man hinner blinka är det "natta" och dags för hemfärd
Åsa hade plockat de här fina klockorna
Själv plockade jag inga, behöver ju inte lägga under kudden..har ju redan min prins:)
men drömde halva natten att jag missade både tåg o buss till Stockholm och var skitförbannad, jagade runt för att försöka få pengar tillbaka för biljetter...en jobbig natt var det !
Men nu är det SEMESTER!!!!
.

Inga kommentarer: