torsdag 14 april 2011

Hemska människa...

I dag ljög jag för ett litet barn som ville sälja majblomma till mig. Det var lite enklare att säga att jag redan hade köpt än att jag inte ville just nu, hade lite bråttom nämligen....hemska jag!
Skulle träffa några arbetskamrater för att hälsa på en annan arbetskamrat som är sjukskriven och som sen går i pension.Fick kaffe och en jättegod rabarberpaj (som jag tog recept på.)
I dag har råttjägaren Anticimex varit här med en låda. Ett litet hål i lådan som är fylld med förgiftade kex. Fick dock veta att det kan ta tid att fånga råttor eftersom de är så försiktiga??
Ha!! Råttan har ju suttit mitt på ljusan dagen och mumsat i fågelhuset och i går när jag putsade altanfönstren kom den springandes över plattorna...såg nästan lite komiskt ut när det fick syn på mig och sprang på "tvärsan" och in under plankorna till vårt uteförråd.
Skönt dock att få veta att den troligtvis inte bor hos oss utan far runt i området ( och de är säkert flera.)
Vi ska hålla koll på lådan och sen ringer Anticimex upp oss och hämtar lådan.....jag tänker då inte ens gå in i förrådet, det är ett som är säkert.
.

1 kommentar:

A sa...

Du borde skriva en liten barnbok om den där råttan. "Råttan Kors och Tvärs" .
Han trivs nog jättebra hos er och flyttar inte i första taget.