fredag 15 april 2011

Här ska det ätas!

Fick en sån god rabarberpaj hos min jobbarkompis i går så nu har jag gjort en egen och ulf är jätteglad..han älskar rabarberpaj! Det ska bli gott till eftermiddagskaffet som vi straxt ska inta.
Till efterrätt i morgon blir det polkagrismousse...visst ser det smarrigt ut?
Hade bestämt att jag skulle prova att göra murkelsås men har fortfarande inte bestämt om jag skall göra murkelsås till laxen vi ska äta i kväll eller till köttet i morgon. Det går nämligen bra att ha till både och man ändrar bara buljong och har vitt vin i såsen om det ska vara till fisken och har kalvfond om det ska vara till köttet...vi får se.

Det blir en lugn helg hemma, vi har tackat nej till att jobba extra både Ulf och jag.
Borde kanske åka till torpet och plocka ihop lite saker men vi vet inte om vi kan ta oss fram med bilen i skogen ännu.
Trevlig helg!
.

Inga kommentarer: