onsdag 5 januari 2011

En tung dag

I dag har vi tagit avsked av en arbetskamrat som hastigt blev sjuk och gick bort. Det känns väldigt bra att vi hade en minnesstund tillsammans på sjukhuskyrkan där vi fick ta del av tal,sång och musik men det är så tungt att ha förlorat en god och trevlig arbetskamrat alldeles för tidigt i livet.
Åkte sen till Marieberg för att hämta upp Evelina och Jacob som jag hade släppt av där på dit vägen, där var det fullt med folk och vi hamnade i bland Idoler, det var Olle, Linnea och Daniel som var där och sjöng och gjorde reklam inför showen på Conventum på Lördag.
Trettondagsafton men ingen bal för min del, det blir en lugn kväll i soffan.Fick inte så mycket sömn i dag efter jag vakat av eftersom jag skulle vara inne i Örebro kl 14.00 igen.
Hoppas att alla får en trevlig helg, nu ska jag ringa dottern som åkte tillbaka till Göteborg i går.

Det blev ju lite dramatik med den resan... Straxt efter att tåget gått från Örebro ringer hon hon är stressad, hon har Tomas nyckel i jackfickan!! När de gick ut till bilen med alla väskor låste hon dörren och stoppade på sig hans nyckel så när han kom hem var han utelåst!!
Ulf fick kasta sig i bilen och fram på station, genade över en övergång på spåren(som bara de som jobbar får göra) kom precis i tid till tåget, fick nyckeln och en kram.
Tomas fick lov att åka till Hallsberg för att hämta sin nyckel men här fick han kvällsmat och en matlåda som jag hade tänkt skicka med Ellinor men som hon inte fick plats med.
Skulle man skratta eller gråta? Det slutade gott i alla fall och det var trevligt att träffa Tomas.
.

Inga kommentarer: