tisdag 11 januari 2011

Betongdamm!!

Fy farao! Inte kul att komma hem och se att hela vardagsrummet hade ett lager betongdamm över sig. Vi fick ta ut mattor, damma och skura alla golv..3ggr!!
Ingen av oss var hemma och när jag kom hem en sväng var det redan för sent. Hade vi bara vetat hade vi kunnat stänga av in till vardagsrummet och täcka över så mycket vi kunde med lakan över.
Hantverkaren var ju tvungen att ha öppet lite till toaletten eftersom det skulle få plats med lite sladdar till lampor och borr och det räckte för att damma ner så mycket.
Jag kom hem en snabbsväng i morse innan jag åkte för att sova hos svärföräldrarna och det var väl tur det för jag kunde i alla fall stänga till dörrarna till övervåningen och tvättstugan så det klarade sig ganska bra.
Nu är det städat ordentligt men jag känner att det kryper fram mer hela tiden, det blir nog flera vändor med skurtrasan och dammtrasan. Får glädja sig åt att badrummet kommer att bli fint i alla fall....
.

Inga kommentarer: