måndag 22 november 2010

Skomakarens barn....

Sitter och funderar på om jag är en dålig mamma eller inte...
Evelina halkade omkull i fredagskväll och slog i höft och arm. I helgen har hon haft svårt att röra och lyfta armen men både jag och hon har varit säkra på att den i alla fall inte var bruten. Hon är inte säker på hur hon tog emot sig med armen när hon halkade för det gick så fort. Min oro var främst om hon har skadat muskelfästenena i axeln eftersom hon har ont från axeln och ner mot armbågen.
Kunde ju ringa och åka in för koll men det har inte känts så oroväckande ändå även om det har varit ont så hon har fått Ipren och väntat...tänkte ringa i dag om det inte var bättre.
I dag så är det bättre!! Skönt! Hon kan röra armen nu och har inte lika ont, det var säkert bara ett hårt slag och ömma muskler . Hur lätt är det inte att ringa sjukvården och åka in i ett sånt här läge? Är det bara mina stackars barn som har en "luttrad" morsa som tycker att man kan vänta?
Hon har ju brutit armen 2 ggr tidigare och båda gångerna då så var det ingen tvekan.
Gick upp tidigt i morse och skjutsade min älskade tös till skolan i alla fall.....vill inte att hon ska cykla och köra omkull i halkan.
.

Inga kommentarer: