onsdag 3 november 2010

Aldrig i livet!

Upptäckte att högra framlyset var helt trasigt på Clion. Ulf jobbar och jag har aldrig bytt lampa på bilen.
-Det är lite trångt på just Clion, sa Ulf men instruktionsboken ligger i framfacket.
Näe, jag åker till Reimes istället, de kan hjälpa mig.
Upp tidigt i morse, ska på kurs hela eftermiddagen så jag ville få ordning på bilen snabbt.
Mannen på verkstaden slår sin dator....ja..hmmm.
-Det är lite svårare att byta lampa på den bilen för det är trångt, det blir inte så billigt heller, det kommer att kosta 995:-
-!!!! Aldrig i livet, säger jag och han förstår, tycker nog själv att det är mycket för ett lampbyte.
Han är tom så vänlig så han följer med mig ut, öppnar motorhuven och visar mig att man måste plocka ut en massa saker för att kunna byta lampa och det är därför det kostar så mycket.
-Tack ändå säger jag men det får min man göra när han kommer hem, han brukar göra det.
Inte tror jag att Ulf plockar ut halva motorn för att byta lampa men det är i alla fall gratis!
Själv tar jag volvon istället...ibland är det bra med två bilar.
.

Inga kommentarer: