tisdag 3 augusti 2010

Dagens utflykt


Vi tog oss ända till Kumla.Fikade på Sveas,handlade på ICA Maxi så i kväll blir det lyx spett med pilgrimsmusslor.lax och scampi med ris och saffranssås och till det ett glas Bonterra. Den egentliga anledningen till att vi åkte till Kumla var en helt annan ...........
Är förbannad på SJ!!! Evelina kom hem 4 timmar försenad i Söndagskväll och SJ slipper betala tillbaka 50% av biljetten. SJ s policy är ju att om resan är mer än 120 minuter försenad så får man tillbaka halva biljettpriset.Bokade en resa "resplusbiljett" från Emmaboda till Hallsberg och i Alvesta gick tåget sönder vilket resulterade i att alla fick åka buss från Alvesta till Mjölby. Anslutningståget i Mjölby hade förstås gått när de väl kom fram och så fick de lov att vänta över 2 1/2 timma på nästa tåg men Sj ersätter bara om deras tåg är över 2 timmar sent! Att de sen inte kan hålla tiden så att man hinner med anslutningstågen är inte deras sak, så trots att de blev 4 timmar sena så blir det ingen ersättning. Fy F.. vad arg jag var, skrev till NA men det har ju varit så många klagomål på SJ så mitt kommer säkert inte med.
Annars så har vi rensat här hemma, har fått en hel del gjort första dagen men det är inte helt smärtfritt,haha. Jag är mer för att slänga och min man håller inte alltid med mig men vi jobbar på bra.
I morgon blir det nog Torpet över dagen, det ska klippas och så hoppas vi på svamp. På Torsdag ska sonen skjutsas till flyget och i helgen åker vi till Stockholm......dagarna går allt bra fort!
.

Inga kommentarer: